DISCURS_19.11.2012_LANSAREA CANDIDATILOR PP-DD TARGU-MURES
STIMAȚI INVITAŢI, DRAGI COLEGI DIN
PP-DD
ȘI SIMPATIZANȚI MĂ BUCUR SĂ MĂ
ADRESEZ DVS.ȘI SALUT PREZENȚA DVS, ASTAZI AICI: PENTRU CĂ ACEASTĂ ÎNTÂLNIRE PREFIGUREAZĂ SUCCESUL: ÎMPREUNĂ VOM REUȘI !
PERMITEŢI-MI SĂ MOTIVEZ ACEASTĂ CONVINGERE A MEA CU CÂTEVA ARGUMENTE GENERATE DE EXPERIENŢA MEAPROFESIONALĂ ŞI SOCIALĂ:
TOATE ACESTEA MI-AU FORMAT COMPETENŢELE DE COMUNICARE,PE CELE ETICE, APOI PE CELE DE ANALIZĂ, SINTEZĂ, MONITORIZARE, PLANIFICARE.MI-AM DEZVOLTAT ŞI ÎNTĂRIT COMPETENŢELE MANAGERIALE, ORGANIZATORICE, NDEPLININD DE-A LUNGUL TIMPULUI, FUNCŢII DE DIRECTOR– DINTRE CARE CELE MAI RECENTE LA GIMNAZIUL "ALEXANDRU IOAN CUZA" DIN TÂRGU-MUREŞ,DAR ŞI DE DIRECTOR SAU DIRECTOR-ADJUNCT LA DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE TINERET ŞI SPORT MUREȘ.EXPERIENŢA MEA DE VIAŢĂ ŞI PROFESIONALĂ S-A INTENSIFICAT CU ÎNDEPLINIREA ATRIBUŢIILOR DE CONSILIER PE PROBLEME DE TINERET, PROIECTE ŞI PROGRAME LA INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN MUREŞ ȘI AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU TINERET BUCUREȘTI.
AM
O FORMAŢIE DIDACTICĂ, LUCREZ DE PESTE 35 DE ANI CU COPIII, CU
TINERII, CU PĂRINŢII, CU OAMENII CARE SE FORMEAZĂ CONTINUU.PENTRU
CĂ ACADEMIA NAŢIONALĂ DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT, PE
CARE AM ABSOVIT-O ŞI STUDIILE POSTUNIVERSITARE ÎN
SPECIALITĂŢILE "PROFESOR DE SPRIJIN" ŞI "FORMATOR DE
FORMATORI PENTRU
INTEGRARE EUROPEANĂ", CA ŞI MASTERATUL ÎN "ELITELE ŞI
PROIECTELE DE CONSTRUCŢIE EUROPEANĂ", DAR
ŞI CA FORMATOR REGIONAL DE DIRECTORI, FORMATOR NAȚIONAL ÎN EDUCAŢIA PENTRU
SĂNĂTATE, FORMATOR DE FORMATORI ŞI
LECTOR ASOCIAT, METODIST ŞI MENTOR.ACTIVEZ
DE O VIAŢĂ CA VOLUNTAR ÎN ACŢIUNI COMUNITARE, ÎN ACŢIUNI SPORTIVE DE
MASĂ ŞI, CA URMARE, EFORTURILE
MELE ÎN TOATE ACESTE DOMENII AU
FOST RĂSPLĂTITE, ÎN REPETATE RÂNDURI CU
MEDALII PRIMITE DE
LA COMITETUL INTERNAŢIONAL OLIMPIC, DE
LA ACADEMIA OLIMPICĂ ROMÂNĂ, CU
DIPLOMA DE ONOARE A MINISTERULUI EDUCAŢIEI, PENTRU
MERITE MANAGERIALE DEOSEBITE.SUNT CONVINSĂ CĂ ELEVII MEI, PĂRINȚII ŞI FAMILIILE ACESTORAȘI MAJORITATEA CELOR CARE MĂ CUNOSC, AU IDENTIFICAT ÎN MINE OMUL PERSEVERENT, OMUL CARE ÎNFĂPTUIEȘTE CEEA CE PROMITEŞI VOR SUSȚINE DEMERSUL MEU ACTUAL DE A INTRA ÎN LUPTA DE IDEI PENTRU BINELE COMUN,IAR PRIN VOTUL DUMNEAVOASTRĂ ŞI AL DUMNEAVOASTRĂ, AL TUTUROR, VOM REUȘI ÎMPREUNĂ REINSTAURAREA LA PUTERE A POPORULUI.SCHIMBAREA DORITĂ DE NOI TOŢI A ÎNCEPUT CU REVOLUȚIA TÂRGU-MUREȘENILOR PENTRU RAED ARAFAT IAR NOUĂ NE REVINE IMPERATIVA MISIUNE SĂ CONTINUĂM, SĂ DESĂVÂRŞIM SCHIMBAREA, PRIN VOTUL NOSTRU ACORDAT PENTRU PP-DD ŞI PENTRU CANDIDAŢII ACESTUI PARTID. SIGUR VREȚI ASTA !ATUNCI - VOTAŢI CANDIDAȚII PP-DD !!!! PENTRU CA ÎN SFÂRȘIT, LA 23 DE ANI DE LA UN MARE SACRIFICIU, SĂ
CONDUCĂ POPORUL
Numai așa vom putea face o țară ca afară, așa cum spun tinerii...
“Mulțumirea unui elev stă în notele obținute, mândria unui părinte este copilul care îșii ia zborul din cuib și își conturează un drum în viață, motivarea unui profesor este momentul în care discipolul își întrece maestrul. Oricum ar fi, educația ocupă un loc important în formarea unei societăți și ea trebuie tratată cu atenția care i se cuvine.” Simion HANCESCU Presedinte F.S.L.I.Problemele pe care le voi prezenta sunt extrase din programul politic al Partidului poporului-Dan Diaconescu, reprezentând rezultatul contactului direct cu problemele milioanelor de români dezamăgiți, care trec nu numai printr-o criză generală (economică, socială, morală și politică) fără precedent ci şi una de încredere, de credibilitate, de autoritate şi nu în ultimul rând, de soluţii.România se zbate în propria neputinţă:-are cel mai scăzut nivel de trai din Uniunea Europeană, -cea mai mare Taxă pe Valoare Adăugată, -cea mai ridicată rată a mortalităţii infantile,-cel mai mare număr de cazuri de TBC, -cel mai mic număr de medici la mia de locuitori, -fiind, în acelaşi timp, prima la capitole precum inflaţia anuală,-abandonul copiilor, violenţa în şcoli -şi, evident, corupţie,În tot acest context, Partidul Poporului - Dan Diaconescu, şi-a definit clar priorităţile de guvernare, strict în interesul
PERMITEŢI-MI SĂ MOTIVEZ ACEASTĂ CONVINGERE A MEA CU CÂTEVA ARGUMENTE GENERATE DE EXPERIENŢA MEAPROFESIONALĂ ŞI SOCIALĂ:
TOATE ACESTEA MI-AU FORMAT COMPETENŢELE DE COMUNICARE,PE CELE ETICE, APOI PE CELE DE ANALIZĂ, SINTEZĂ, MONITORIZARE, PLANIFICARE.MI-AM DEZVOLTAT ŞI ÎNTĂRIT COMPETENŢELE MANAGERIALE, ORGANIZATORICE, NDEPLININD DE-A LUNGUL TIMPULUI, FUNCŢII DE DIRECTOR– DINTRE CARE CELE MAI RECENTE LA GIMNAZIUL "ALEXANDRU IOAN CUZA" DIN TÂRGU-MUREŞ,DAR ŞI DE DIRECTOR SAU DIRECTOR-ADJUNCT LA DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE TINERET ŞI SPORT MUREȘ.EXPERIENŢA MEA DE VIAŢĂ ŞI PROFESIONALĂ S-A INTENSIFICAT CU ÎNDEPLINIREA ATRIBUŢIILOR DE CONSILIER PE PROBLEME DE TINERET, PROIECTE ŞI PROGRAME LA INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN MUREŞ ȘI AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU TINERET BUCUREȘTI.
Numai așa vom putea face o țară ca afară, așa cum spun tinerii...
“Mulțumirea unui elev stă în notele obținute, mândria unui părinte este copilul care îșii ia zborul din cuib și își conturează un drum în viață, motivarea unui profesor este momentul în care discipolul își întrece maestrul. Oricum ar fi, educația ocupă un loc important în formarea unei societăți și ea trebuie tratată cu atenția care i se cuvine.” Simion HANCESCU Presedinte F.S.L.I.Problemele pe care le voi prezenta sunt extrase din programul politic al Partidului poporului-Dan Diaconescu, reprezentând rezultatul contactului direct cu problemele milioanelor de români dezamăgiți, care trec nu numai printr-o criză generală (economică, socială, morală și politică) fără precedent ci şi una de încredere, de credibilitate, de autoritate şi nu în ultimul rând, de soluţii.România se zbate în propria neputinţă:-are cel mai scăzut nivel de trai din Uniunea Europeană, -cea mai mare Taxă pe Valoare Adăugată, -cea mai ridicată rată a mortalităţii infantile,-cel mai mare număr de cazuri de TBC, -cel mai mic număr de medici la mia de locuitori, -fiind, în acelaşi timp, prima la capitole precum inflaţia anuală,-abandonul copiilor, violenţa în şcoli -şi, evident, corupţie,În tot acest context, Partidul Poporului - Dan Diaconescu, şi-a definit clar priorităţile de guvernare, strict în interesul
PROGRAMUL PARTIDULUI POPORULUI-DAN
DIACONESCU (PP-DD)
MANAGEMENT
-Corelarea numărului şi tipului de creşe şi grădiniţe cu
dinamica demografică din comunităţile locale
RESURSE UMANE
-Motivarea financiară a personalului didactic conform
competenţelor profesionale şi activităţilor desfăşurate
-Reconsolidarea
rolului şcolii şi a statutului social al cadrului didactic
-Acordarea de burse pentru recompensarea rezultatelor
deosebite
-Accesul elevilor de la sate la cele mai bune condiţii de învăţământ şi
asigurarea transportului gratuit al acestora
-Asigurarea accesului egal la şcolarizare, inclusiv prin
acordarea de burse sociale
CURRICULUM
-Îmbunătăţirea performanţelor şi adaptarea programelor
şcolare la specificul societăţii moderne, informaţionale.
-Derularea procesului de învăţământ în direcţia formării
competenţelor profesionale
-Implementarea standardelor naţionale de evaluare
RESURSE MATERIALE
-Renovarea
şcolilor şi dotarea lor cu mijloace didactice moderne, pentru crearea unui
cadru normal de derulare a actului de învăţământ
-Accesul elevilor de la sate la cele mai bune condiţii de învăţământ şi
asigurarea transportului gratuit al acestora
-Cultivarea
valorilor morale, naţionale şi europene
-Promovarea competiţiei, spiritului de echipă şi
respectului faţă de lege şi instituţiile statului
Sistemul
de educaţie se confruntă cu un număr vast de probleme ce se răsfrâng asupra
calităţii predării şi, ulterior, asupra muncii prestate de către absolvenţi.
probleme
1. Şcoala oferă un nivel slab de educaţie din punct de
vedere social(educaţie familială, lucru în echipă, abilităţi de
cooperare, mentalitate socială, lipsa unui psiholog, medic în fiecare unitate
de învățământ , etc.) şi mai ales de adaptare a procesului de
predare la necesitățile elevilor şi la tipul lor de învățare. (Teoriei
inteligențelor multiple HOWARD GARDNER)
2. De
asemenea, o altă lipsă majoră este cea de
comunicare și interacțiune între mediul formal şi cel non-formal.
3.
Educaţia în ansamblu se confruntă cu o
slabă reprezentare a sportului / a mișcării sportive în agenda educaţională
actuală, motivată din păcate şi de absența, la nivel social, a unei
atitudini care să favorizeze practicarea sportului.
4. Crearea unei interfețe
funcționale între societate civilă,
mediul privat şi sectorul public.
. 5. orientarea Sistemului educativ către
tehnologie, crearea de parteneriate public-privat care să susțină prin
investiții financiare.
Soluții pe termen
mediu și lung
1. Un sistem de învăţământ de
calitate și performant
Crearea unui sistem de
învăţământ capabil să contribuie la asigurarea dezvoltării personale a elevilor
în direcţia asumării de responsabilităţi, autonomie individuală, etc.
Implicarea activă a actorilor din toate cele trei sectoare ale
societății – sectorul public, cel privat
și societatea civilă.
2.
Dezvoltarea unei educații utilitare utilitare
Se va putea face prin
sprijinirea integrării educaţiei non-formale în sistemul de învăţământ şi prin
deschiderea şcolii în direcţia dialogului permanent cu lumea economică..
3. Îmbunătățirea
Capacității instituțională a unităților de învățământ
-Realizarea unei reforme
adaptate, de jos în sus ,
-Descentralizarea
managementului şi a finanţării,
-Dezvoltarea profesională şi
personală a cadrelor didactice,
-Implicarea şi participarea părinților şi
elevilor în procesul de educare și transparenţa la procesul decisional,
- Management eficient al
curriculum-ului,
-Asigurarea unui sistem al
calităţii în sistemul de învăţământ .
- Evaluarea sistemului prin comisii externe, independente
de sistem . :
12.0pt;line-height:120%;mso-bidi-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language:
FR;mso-bidi-font-weight:bold'>Se va putea face prin sprijinirea integrării
educaţiei non-formale în sistemul de învăţământ şi prin deschiderea şcolii în
direcţia dialogului permanent cu lumea economică..
3. Îmbunătățirea Capacității
instituțională a unităților de învățământ
-Realizarea unei reforme adaptate, de jos în
sus ,
-Descentralizarea managementului şi a
finanţării,
-Dezvoltarea profesională şi personală a
cadrelor didactice,
-Implicarea şi participarea părinților şi elevilor în procesul
de educare și transparenţa la procesul decisional,
- Management eficient al curriculum-ului,
-Asigurarea unui sistem al calităţii în
sistemul de învăţământ .
- Evaluarea sistemului prin comisii externe,
independente de sistem .
2. De asemenea, o altă lipsă majoră este cea de comunicare și interacțiune
între mediul formal şi cel non-formal.
3. Educaţia în ansamblu se confruntă cu o slabă reprezentare a
sportului / a mișcării sportive în agenda educaţională actuală,
motivată din păcate şi de absența, la nivel social, a unei atitudini care să
favorizeze practicarea sportului.
4. Crearea unei interfețe
funcționale între societate civilă,
mediul privat şi sectorul public.
pe termen scurt
1. înfiinţarea, crearea în cadrul
Ministerului Educaţiei, a unui departament de cooperare cu societatea civilă
în sectorul educaţional
Scopul fiind facilitarea implementării proiectelor cu scopuri
educaţionale din mediul non-formal, privat .
2. stimularea mişcării fizice ca activitate principală în mediul
educaţional
3. intensificarea comunicării on-line a adulților, profesori și părinți cu
4. promovarea și motivarea interesului pentru științei în rândul elevilor
și studenților
5. orientarea Sistemului educativ către tehnologie, crearea de parteneriate
public-privat care să susțină prin investiții financiare.
Scopul fiind facilitarea implementării proiectelor cu scopuri
educaţionale din mediul non-formal, privat .
2. stimularea mişcării fizice ca activitate
principală în mediul
educaţional
3. intensificarea comunicării on-line a adulților, profesori și părinți cu
4. promovarea și
motivarea interesului pentru științei în rândul elevilor și studenț
”Care credeţi că sunt principalele două probleme
ale sistemului de învăţământ românesc?” studiul
”Evaluarea
și suportul politicilor publice din România, prin intermediul unui sondaj sociologic panel”, realizat și coordonat
de Direcția pentru Strategii Guvernamentale în perioada 2009-2011, cu informații
despre percepția publicului privind problemele învățământului românesc.
adulți diverse categorii sociale
salariile
mici ale profesorilor (33,3%)
slaba
pregătire a profesorilor (31,2%)
programa
școlară inadecvată cerințelor de pe piața muncii (21,7%).
programa școlară prea încărcată (17,7%) violența,
agresivitatea din școli (16,7%)
|
relația prea distantă/rece dintre profesor și elev (10,0%).
elevi și studenți
condițiile
nesatisfăcătoare din sălile de curs (6,9% față de
5,2%),
programa școlară inadecvată
cerințelor pieței muncii (13,5% față de 11,1),
relația
prea distantă/rece dintre profesor și elev (3,5% față de
2,1%),
programa
școlară prea încărcată
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu