Numai cu votul poporului vom reuși ! Schimbarea a început in 2012, cu revoluția poporului, la Târgu-Mureș. Vă propun s-o finalizăm prin VOT _poporul să învingă după 23 de ani ! Numai așa vom putea face o țară ca afară, așa cum spun tinerii... Mergi la VOT! PE 9 Decembrie 2012 sa dam PUTERE POPORULUI ! Votati , schimbarea cu PP-DD !!! VOTATI ŢINTOŞAN DOINA-ELENA Colegiul Uninominal 1 Camera Deputaţilor Targu Mures

LA PALATUL CULTURII TÂRGU MUREȘ IN 19 .11.2012 A FOST LANSAREA CADIDATILOR PPDD MURES .

ROMANI, VENITI TOTI LA VOT, SA VOTAM PP-DD PENTRU SALVAREA NOASTRA!!

DRAGI PRIETENI, COLEGI, SIMPATIZANȚI



Urmează o zi pe care poporul român a declarat-o sfântă, Ziua Națională a României. Vă invităm să participați la toate manifestările ce au loc cu ocazia zilei Unirii, pentru a aduce un prinos de bucurie, de sfințenie și de pace acestei țări, spre a îi cinsti înaintașii. Să fim demni urmași ai unor înaintași iluștri, să participăm în Piața Victoriei Targu Mures ora 11.oo in fata la Prefectura Mures la depunerea de coroane cu flori . Va astept cu drag . ŢINTOŞAN DOINA-ELENA

Mesajul meu către alegători

Mergi la VOT! PE 9 Decembrie 2012 sa dam PUTERE POPORULUI ! Votati , schimbarea cu PP-DD !!! VOTATI ŢINTOŞAN DOINA-ELENA Colegiul Uninominal 1 Camera Deputaţilor Targu Mures

miercuri, 21 noiembrie 2012







DISCURS_19.11.2012_LANSAREA CANDIDATILOR PP-DD TARGU-MURES

STIMAȚI INVITAŢI, DRAGI COLEGI DIN PP-DD
ȘI SIMPATIZANȚI MĂ BUCUR SĂ MĂ ADRESEZ DVS.ȘI SALUT PREZENȚA DVS, ASTAZI AICI: PENTRU CĂ ACEASTĂ ÎNTÂLNIRE PREFIGUREAZĂ SUCCESUL: ÎMPREUNĂ VOM REUȘI ! 

PERMITEŢI-MI SĂ MOTIVEZ ACEASTĂ CONVINGERE A MEA CU CÂTEVA ARGUMENTE GENERATE DE EXPERIENŢA MEAPROFESIONALĂ ŞI SOCIALĂ: 
TOATE ACESTEA MI-AU FORMAT COMPETENŢELE DE COMUNICARE,PE CELE ETICE, APOI PE CELE DE ANALIZĂ, SINTEZĂ, MONITORIZARE, PLANIFICARE.MI-AM DEZVOLTAT ŞI ÎNTĂRIT COMPETENŢELE MANAGERIALE, ORGANIZATORICE, NDEPLININD DE-A LUNGUL TIMPULUI, FUNCŢII DE DIRECTOR– DINTRE CARE CELE MAI RECENTE LA GIMNAZIUL "ALEXANDRU IOAN CUZA" DIN TÂRGU-MUREŞ,DAR ŞI DE DIRECTOR SAU DIRECTOR-ADJUNCT LA DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE TINERET ŞI SPORT MUREȘ.EXPERIENŢA MEA DE VIAŢĂ ŞI PROFESIONALĂ S-A INTENSIFICAT CU ÎNDEPLINIREA ATRIBUŢIILOR DE CONSILIER PE PROBLEME DE TINERET, PROIECTE ŞI PROGRAME LA INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN MUREŞ ȘI  AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU TINERET BUCUREȘTI.
AM O FORMAŢIE DIDACTICĂ, LUCREZ DE PESTE 35 DE ANI CU COPIII, CU TINERII, CU PĂRINŢII, CU OAMENII CARE SE FORMEAZĂ CONTINUU.PENTRU CĂ ACADEMIA NAŢIONALĂ DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT, PE CARE AM ABSOVIT-O ŞI STUDIILE POSTUNIVERSITARE ÎN SPECIALITĂŢILE "PROFESOR DE SPRIJIN" ŞI "FORMATOR DE FORMATORI PENTRU INTEGRARE EUROPEANĂ", CA ŞI MASTERATUL ÎN "ELITELE ŞI PROIECTELE DE CONSTRUCŢIE EUROPEANĂ", DAR ŞI CA FORMATOR REGIONAL DE DIRECTORI, FORMATOR NAȚIONAL ÎN EDUCAŢIA PENTRU SĂNĂTATE, FORMATOR DE FORMATORI ŞI LECTOR ASOCIAT, METODIST ŞI MENTOR.ACTIVEZ DE O VIAŢĂ CA VOLUNTAR ÎN ACŢIUNI COMUNITARE, ÎN ACŢIUNI SPORTIVE DE MASĂ ŞI, CA URMARE, EFORTURILE MELE ÎN TOATE ACESTE DOMENII AU FOST RĂSPLĂTITE,  ÎN REPETATE RÂNDURI CU MEDALII PRIMITE DE LA COMITETUL INTERNAŢIONAL OLIMPIC, DE LA ACADEMIA OLIMPICĂ ROMÂNĂ, CU DIPLOMA DE ONOARE A MINISTERULUI EDUCAŢIEI, PENTRU MERITE MANAGERIALE DEOSEBITE.SUNT CONVINSĂ CĂ ELEVII MEI, PĂRINȚII ŞI FAMILIILE ACESTORAȘI MAJORITATEA CELOR CARE MĂ CUNOSC, AU IDENTIFICAT ÎN MINE OMUL PERSEVERENT, OMUL CARE ÎNFĂPTUIEȘTE CEEA CE PROMITEŞI VOR SUSȚINE DEMERSUL MEU ACTUAL DE A INTRA ÎN LUPTA DE IDEI PENTRU BINELE COMUN,IAR PRIN VOTUL DUMNEAVOASTRĂ ŞI AL DUMNEAVOASTRĂ, AL TUTUROR, VOM REUȘI ÎMPREUNĂ REINSTAURAREA LA PUTERE A POPORULUI.SCHIMBAREA DORITĂ DE NOI TOŢI A ÎNCEPUT CU REVOLUȚIA TÂRGU-MUREȘENILOR PENTRU RAED ARAFAT IAR NOUĂ NE REVINE IMPERATIVA MISIUNE SĂ CONTINUĂM, SĂ DESĂVÂRŞIM SCHIMBAREA, PRIN VOTUL NOSTRU ACORDAT PENTRU PP-DD ŞI PENTRU CANDIDAŢII ACESTUI PARTID. SIGUR VREȚI ASTA !ATUNCI - VOTAŢI CANDIDAȚII PP-DD !!!! PENTRU CA ÎN SFÂRȘIT, LA 23 DE ANI DE LA UN MARE SACRIFICIU,  SĂ CONDUCĂ POPORUL


  Numai așa vom putea face o țară ca afară, așa cum spun tinerii... 




Mulțumirea unui elev stă în notele obținute, mândria unui părinte este copilul care îșii ia zborul din cuib și își conturează un drum în viață, motivarea unui profesor este momentul în care discipolul își întrece maestrul. Oricum ar fi, educația ocupă un loc important în formarea unei societăți și ea trebuie tratată cu atenția care i se cuvine.”    Simion HANCESCU Presedinte F.S.L.I.Problemele pe care le voi prezenta sunt extrase din programul politic al Partidului poporului-Dan Diaconescu, reprezentând rezultatul contactului direct cu problemele milioanelor de români dezamăgiți, care trec nu numai printr-o criză generală (economică, socială, morală și politică) fără  precedent ci şi una de încredere, de credibilitate, de autoritate şi nu în ultimul rând, de soluţii.România se zbate în propria neputinţă:-are cel mai scăzut nivel de trai din Uniunea Europeană, -cea mai mare Taxă pe Valoare Adăugată, -cea mai ridicată rată a mortalităţii infantile,-cel mai mare număr de cazuri de TBC, -cel mai mic număr de medici la mia de locuitori, -fiind, în acelaşi timp, prima la capitole precum inflaţia anuală,-abandonul copiilor, violenţa în şcoli  -şi, evident, corupţie,În tot acest context, Partidul Poporului - Dan Diaconescu, şi-a definit clar priorităţile de guvernare, strict în interesul



PROGRAMUL PARTIDULUI POPORULUI-DAN DIACONESCU (PP-DD)



MANAGEMENT

-Corelarea numărului şi tipului de creşe şi grădiniţe cu dinamica demografică din comunităţile locale
RESURSE UMANE
-Motivarea financiară a personalului didactic conform competenţelor profesionale şi activităţilor desfăşurate
-Reconsolidarea rolului şcolii şi a statutului social al cadrului didactic
-Acordarea de burse pentru recompensarea rezultatelor deosebite
-Accesul elevilor de la sate la cele mai bune condiţii de învăţământ şi asigurarea transportului gratuit al acestora
-Asigurarea accesului egal la şcolarizare, inclusiv prin acordarea de burse sociale
CURRICULUM
-Îmbunătăţirea performanţelor şi adaptarea programelor şcolare la specificul societăţii moderne, informaţionale.
-Derularea procesului de învăţământ în direcţia formării competenţelor profesionale
-Implementarea standardelor naţionale de evaluare
RESURSE MATERIALE
-Renovarea şcolilor şi dotarea lor cu mijloace didactice moderne, pentru crearea unui cadru normal de derulare a actului de învăţământ
-Accesul elevilor de la sate la cele mai bune condiţii de învăţământ şi asigurarea transportului gratuit al acestora

-Cultivarea valorilor morale, naţionale şi europene
-Promovarea competiţiei, spiritului de echipă şi respectului faţă de lege şi instituţiile statului

Sistemul de educaţie se confruntă cu un număr vast de probleme ce se răsfrâng asupra calităţii predării şi, ulterior, asupra muncii prestate de către absolvenţi.

probleme

1. Şcoala oferă un nivel slab de educaţie din punct de vedere social(educaţie familială, lucru în echipă, abilităţi de cooperare, mentalitate socială, lipsa unui psiholog, medic în fiecare unitate de învățământ , etc.)   şi mai ales de adaptare a procesului de predare la necesitățile elevilor şi la tipul lor de învățare. (Teoriei inteligențelor multiple HOWARD GARDNER)

2. De asemenea, o altă lipsă majoră este cea de comunicare și interacțiune între mediul formal şi cel non-formal.

3. Educaţia în ansamblu se confruntă cu o slabă reprezentare a sportului / a mișcării sportive în agenda educaţională actuală, motivată din păcate şi de absența, la nivel social, a unei atitudini care să favorizeze practicarea sportului.

4. Crearea unei interfețe funcționale între societate civilă, mediul privat şi sectorul public.

. 5. orientarea Sistemului educativ către tehnologie, crearea de parteneriate public-privat care să susțină prin investiții financiare.

Soluții pe termen mediu și lung

1. Un sistem de învăţământ de calitate și performant
Crearea unui sistem de învăţământ capabil să contribuie la asigurarea dezvoltării personale a elevilor în direcţia asumării de responsabilităţi, autonomie individuală, etc. Implicarea activă a   actorilor din toate cele trei sectoare ale societății – sectorul public, cel privat și societatea civilă.
2. Dezvoltarea unei educații utilitare  utilitare
Se va putea face prin sprijinirea integrării educaţiei non-formale în sistemul de învăţământ şi prin deschiderea şcolii în direcţia dialogului permanent cu lumea economică..
3.  Îmbunătățirea Capacității instituțională a unităților de învățământ
-Realizarea unei reforme adaptate, de jos în sus ,
-Descentralizarea managementului şi a finanţării,
-Dezvoltarea profesională şi personală a cadrelor didactice,
-Implicarea şi participarea părinților şi elevilor în procesul de educare și transparenţa la procesul decisional,
- Management eficient al curriculum-ului,
-Asigurarea unui sistem al calităţii în sistemul de învăţământ .
- Evaluarea sistemului prin comisii externe, independente de sistem .  : 12.0pt;line-height:120%;mso-bidi-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language: FR;mso-bidi-font-weight:bold'>Se va putea face prin sprijinirea integrării educaţiei non-formale în sistemul de învăţământ şi prin deschiderea şcolii în direcţia dialogului permanent cu lumea economică..
3.  Îmbunătățirea Capacității instituțională a unităților de învățământ
-Realizarea unei reforme adaptate, de jos în sus ,
-Descentralizarea managementului şi a finanţării,
-Dezvoltarea profesională şi personală a cadrelor didactice,
-Implicarea şi participarea părinților şi elevilor în procesul de educare și transparenţa la procesul decisional,
- Management eficient al curriculum-ului,
-Asigurarea unui sistem al calităţii în sistemul de învăţământ .
- Evaluarea sistemului prin comisii externe, independente de sistem .
2. De asemenea, o altă lipsă majoră este cea de comunicare și interacțiune între mediul formal şi cel non-formal.
3. Educaţia în ansamblu se confruntă cu o slabă reprezentare a sportului / a mișcării sportive în agenda educaţională actuală, motivată din păcate şi de absența, la nivel social, a unei atitudini care să favorizeze practicarea sportului.
4. Crearea unei interfețe funcționale între societate civilă, mediul privat şi sectorul public.


pe termen scurt

1. înfiinţarea, crearea în cadrul Ministerului Educaţiei, a unui departament de cooperare cu societatea civilă în sectorul educaţional
Scopul fiind facilitarea implementării proiectelor cu scopuri educaţionale din mediul non-formal, privat .
2. stimularea mişcării fizice ca activitate principală în mediul educaţional
3. intensificarea comunicării on-line a adulților, profesori și părinți cu
4. promovarea și motivarea interesului pentru științei în rândul elevilor și studenților
5. orientarea Sistemului educativ către tehnologie, crearea de parteneriate public-privat care să susțină prin investiții financiare.


Scopul fiind facilitarea implementării proiectelor cu scopuri educaţionale din mediul non-formal, privat .
2. stimularea mişcării fizice ca activitate principală în mediul educaţional
3. intensificarea comunicării on-line a adulților, profesori și părinți cu
4. promovarea și motivarea interesului pentru științei în rândul elevilor și studenț


”Care credeţi că sunt principalele două probleme ale sistemului de învăţământ românesc?”  studiul 

”Evaluarea și suportul politicilor publice din România, prin intermediul unui sondaj sociologic panel, realizat și coordonat de Direcția pentru Strategii Guvernamentale în perioada 2009-2011, cu informații despre percepția publicului privind problemele învățământului românesc.

adulți diverse categorii sociale

salariile mici ale profesorilor (33,3%)

slaba pregătire a profesorilor (31,2%)

programa școlară inadecvată cerințelor de pe piața muncii (21,7%).

programa școlară prea încărcată (17,7%) violența, agresivitatea din școli (16,7%)











relația prea  distantă/rece dintre profesor și elev (10,0%).

elevi și studenți

condițiile nesatisfăcătoare din sălile de curs (6,9% față de 5,2%),

 programa școlară inadecvată cerințelor pieței muncii (13,5% față de 11,1),

relația prea distantă/rece dintre profesor și elev (3,5% față de 2,1%),

programa școlară prea încărcată (5,3% față de 3,6%).

Beneficiari indirecți (părinți)  educați


 mai  educatie 
slaba pregătire a cadrelor didacticeprograma școlară inadecvată la piața muncii, sistemul de notare inadecvat programa școlară prea încărcată

puțin educați
violența și agresivitatea din școli, sprijinul insuficient pentru copiii defavorizați
inexistența școlilor în unele localități rurale.

Unele probleme din învăţământul românesc datează de 100 de ani


Acum 100 de ani…
… majoritatea elevilor erau trimişi la şcoală doar pentru a învăţa să scrie şi să citească. Doar cei a căror părinţi aveau o situaţie financiară mai deosebită sau care locuiau în oraşe puteau să îşi continue studiile, restul se întorceau în sânul familiei pentru a-şi ajuta părinţii la treburile zilnice. Elevii învăţau în clădiri vechi sau în anumite camere special amenajate, nu aveau manuale proprii, scriau cu pene sau cu creioane, învăţau la lumina lumânării sau la lampa cu gaz, nu aveau apă curentă. În plus unii erau nevoiţi să meargă distanţe foarte mari pentru a ajunge la cea mai apropiată unitate de învăţământ. Programa şcolară nu era foarte vastă, iar orele nu erau clar individualizate. Copii învăţau câte puţin din toate.

Vă sună cunoscută acestă situaţie?  În prezent elevii învaţă cu ajutorul calculatoarelor şi a Internetului, au la dispoziţie mii de modele de pixuri şi stilouri, caiete şi carneţele, dar cu toate acestea problemele din trecut persistă şi astăzi.Şi în secolul XXI sunt elevi care merg 5-6 kilometri sau mai mult pentru a ajunge la şcoală. În continuare sunt copii care reuşesc să facă doar 4 sau 8 clase deoarece părinţii nu au veniturile necesare pentru a-i putea ţine în şcoală. De asemenea materialele sunt puţine, în anumite şcoli un manual este folosit de mai mulţi elevi fiindcă nu sunt fonduri îndeajuns pentru a cumpăra manuale pentru toţi elevii.Unii ar spune că această ipoteză o găsim doar la sate. Practic răspunsul este altul. Elevii din clasele a XI-a şi a XII-a sunt nevoiţi să îşi cumpere manualele chiar dacă învaţă la oraş. Tot aici întâlnim situaţia elevilor de 16 ani care renunţă la studii pentru a-şi întreţine familia. Şi în prezent ca şi în trecut şcoala nu este privită ca pe un scop principal în viaţă, ci ca pe o necesitate. Este nevoie doar să ştii să scrii şi să citeşti. Încă există această mentalitate.

Ce era bun în trecut şi nu se mai promovează astăzi
Deşi şcoala românească clasică este privită cu ochi critici, aceasta cuprindea o serie de avantaje. Valorile etice promovate de învăţământul de acum 100 de ani, astăzi au fost date uitării, chiar dacă majoritatea acestor valori reprezintă “cei 7 ani de acasă” sau stau la baza unei familii puternice.
În plus în trecut se punea mai mult accentul pe practică. Chiar dacă noţiunile erau precare, copii erau instruiţi să respecte comunitatea în care trăiesc şi să se descurce pe viitor. Fetele învăţau să croşeteze sau să împletească, băieţii învăţau să utilizeze uneltele de lucrat pământul şi aşa mai departe.
Astăzi tehnologia a avansat foarte mult. Pentru a învăţa este indispensabil calculatorul şi mai nou a devenit indispensabil şi Internetul. Trăim în secolul vitezei ceea ce înseamnă că ceea ce studiem anul acesta peste trei ani va fi depăşit. De aceea este nevoie să punem accentul pe practică. Sunt prea multe informaţii de reţinut şi prea puţin timp. Elevii trebuie să se specializeze doar pe un anumit domeniu şi să exceleze în acel domeniu pentru a putea supravieţui.
O dovadă în plus la cele spuse mai înainte este reprezentată de capodopera “Un pedagog de şcoală nouă”, scrisă de I.L.Caragiale. Într-un stil unic, dramaturgul a reuşit să contureze un tipar al învăţământului românesc valabil şi astăzi.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu